-->
Nosaltres som el CEIP (Centre
d'Educació Infantil i Primària) Vil·la Romana. Un col·legi de
titularitat pública creat a l'any 2008.
Actualment comptem amb tres
edificis, amb una totalitat de 23 unitats entre infantil i primària
i al voltant de 500 alumnes. L'edifici principal es va inaugurar a
l'any 2010 i té una biblioteca completa, una sala d'informàtica,
aula de música, aula d’anglès i aula d'audiovisuals, a més a
més d'un gimnàs complet amb tres pistes de pilota valenciana.
Educació Infantil té un edifici propi separat del d'Educació
Primària, i també comptem amb un aulari de prefabricades.
Tenim tres línies
lingüístiques d'ensenyament: valencià, castellà i anglès. Estem
entre els sis col·legis de la Comunitat que tenen un programa
experimental plurilíngüe.
Dins dels trets propis del
centre destaquem la innovació, per tant el centre participa en
diversos programes Comenius amb coordinació amb altres centres de
la Comunitat Europea.
Com a servicis complementaris,
el centre té: Escola Matinera, abans del començament de les
classes, menjador i activitats extraescolars de vesprada. A més a
més, el centre dóna la possibilitat d'utilitzar l'uniforme per a
tot l'alumnat.
Valorem la participació activa
de les dues Associacions de Mares i Pares del centre i de tota la
comunitat escolar. Disposem d'una bústia que està a l’abast de
tots a consergeria per recollir suggeriments i propostes de millora.
També ens preocupa la formació
de pares, ja siga a partir de les Escoles organitzades per l'AMPA o
del Taller de Pares i Mestres organitzats per l'Equip Directiu i els
mestres del centre.
***
Nosotros somos el CEIP
(Centro de Educación Infantil y Primaria) Vil·la Romana. Un
colegio de titularidad pública creado en el año 2008.
Actualmente contamos con
tres edificios, con una totalidad de 23 unidades entre Infantil y
Primaria y alrededor de 500 alumnos. El edificio principal se creó
el año 2010 y cuenta con una biblioteca completa, una sala de
informática, un aula de música, un aula de inglés y un aula de
audiovisuales, además de un gimnasio completo con tres pistas de
pelota valenciana. Educación Infantil tiene un edificio propio
separado del de Educación Primaria, y también contamos con un
aulario de prefabricadas.
Tenemos tres líneas
lingüísticas de enseñanza: valenciano, castellano e inglés.
Estamos entre los seis colegios de la Comunidad Valenciana que
tienen un programa experimental plurilíngüe
Dentro de los rasgos propios
del centro destacamos la innovación, por lo que el centro participa
en diversos programas Comenius en coordinación con otros centros de
la Comunidad Europea.
Como servicios
complementarios, el centro tiene: Escuela Matinal, antes del
comienzo de las clases, comedor y actividades extraescolares por la
tarde. Además, el centro da la posibilidad de utilizar el uniforme
para todo el alumnado.
Valoramos la participación
activa de las dos Asociaciones de Madres y Padres del centro, así
como de toda la comunidad escolar. Disponemos de un buzón que está
al alcance de todos en conserjería para recoger sugerencias y
propuestas de mejora.
También nos preocupa la
formación de padres, ya sea a partir de escuelas organizadas por el
AMPA o del Taller de Padres y Maestros organizados por el Equipo
Directivo y los maestros del centro.
***
This is CEIP Vil·la Romana, a
public school created in 2008. Nowadays we have three buildings, and
23 groups of students from Nursery and Primary Education and around
500 students. The main building was created in 2010 and has a
complete library, an ICT classroom, a Music classroom, a Language
laboratory and a multi-functional classroom, apart from a complete
gym with three Pilota Valenciana courts.
We have three language learning
paths, teaching the non-linguistic subjects in three possible
languages: Valencian, Spanish and English. There are only six public
schools in the Valencian Community that have this kind of learning
and teaching program.
Two of our main values are
innovation and opening to Europe, so we are taking part in some
Comenius programs in coordination with other European Community
countries.
As extra-services, the school
offers an Early School before lessons start in the morning, canteen
and extra-curricular activities during the afternoon. Furthermore,
students can wear uniform.
As some of our strong points
complementary to the daily teaching practice is the active
participation of the parents associations, the opening attitude of
the head teacher to suggestions of improvement and the parents
foundation through Parents School (organized by the parents
association) and Parents and Teacher workshops (organized by
teachers).
EXTRACTE
DEL PROJECTE LINGÜÍSTIC DE CENTRE
ÚS I PRESÈNCIA DEL
VALENCIÀ. OBJECTIUS
|
|
ÀMBIT
|
OBJECTIUS
|
|
Orientar les actuacions per a fer del valencià
l’eina de cohesió i integració entre totes les persones del centre
|
|
Dinamitzar l’ús del valencià en tots els àmbits
de convivència i de comunicació quotidiana al centre educatiu.
|
|
Fer del centre un referent d’ús del valencià en
els àmbits administratiu, de gestió i planificació educativa i d’interacció
amb l’entorn.
|
1-Ámbito administrativo
|
Utilitzar el valencià oralment i per escrit en
tot allò relacionat amb l'administració educativa i el propi centre.
|
2-Ámbito de gestión y planificación pedagògica
|
Utilitzar el valencià oralment i per escrit en
tot allò relacionat amb la planificació i gestió pedagògica..
|
3-Ámbito de interrelación com el entorno familiar
del centro
|
Ús oral i escrit del valencià en situacions de
relació entre la societat i el centre.
|
3-Ámbito de interrelación com el entorno
familiar del centro
|
Aplicar estratègies i mesures organitzatives
adequades per tal d’aconseguir una acollida i atenció de qualitat a les
famílies nouvingudes.
|
3-Ámbito de interrelación com el entorno
familiar del centro
|
Fomentar la participació i implicació de les
famílies en els processos d’aprenentatge i ensenyament..
|
3-Ámbito de interrelación com el entorno familiar
del centro
|
Fomentar actituds de respecte envers totes les
llengües i els seus parlants.
|
CRONOGRAMA EDUCACIÓ INFANTIL (PPEV)
|
||||
NIVELL
|
LECTOESCRIPTURA
|
ÀMBIT
|
CASTELLÀ
|
ANGLÉS
|
3 años
|
1-Valenciano
|
En valenciano, el resto del tiempo en que se
imparten los diferentes ámbitos de experiencia.
|
|
3sessions
|
4 años
|
1-Valenciano
|
En valenciano, el resto del tiempo en que se
imparten los diferentes ámbitos de experiencia.
|
|
3sessions
|
5 años
|
1-Valenciano
|
En valenciano, el resto del tiempo en que se
imparten los diferentes ámbitos de experiencia.
|
|
3sessions
|
CRONOGRAMA EDUCACIÓ INFANTIL (PPEC)
|
||||
NIVELL
|
LECTOESCRIPTURA
|
ÀMBIT
|
VALENCIÀ
|
ANGLÉS
|
3 años
|
Castellano
|
En castellano, un mínimo de 5h. del tiempo
dedicado a impartir los diferentes ámbitos de experiencia.
|
3sessions
|
3sessions
|
4 años
|
Castellano
|
En castellano, un mínimo de 5h. del tiempo
dedicado a impartir los diferentes ámbitos de experiencia.
|
3sessions
|
3sessions
|
5 años
|
Castellano
|
En castellano, un mínimo de 5h. del tiempo
dedicado a impartir los diferentes ámbitos de experiencia.
|
3sessions
|
3sessions
|
CRONOGRAMA EDUCACIÓ PRIMÀRIA
|
||||||||||||
PROGRAMA
|
PPEV: ✓ PPEC:
|
|||||||||||
1r CICLE
|
||||||||||||
MATEMÀT
|
E ART MÚSICA
|
E ART
PLÀST
|
C MEDI
|
E FÍSICA
|
REL/A EDUCA
|
|||||||
V
|
LE
|
V
|
V
|
LE
|
C
|
|||||||
2n CICLE
|
||||||||||||
MATEMÀT
|
E ART MÚSICA
|
E ART
PLÀST
|
C MEDI
|
E FÍSICA
|
REL/A EDUCA
|
|||||||
V
|
LE
|
V
|
V
|
LE
|
C
|
|||||||
3n CICLE
|
||||||||||||
MATEMÀT
|
E ART MÚSICA
|
E ART
PLÀST
|
C MEDI
|
E FÍSICA
|
REL/A EDUCA
|
ED. CIUT
|
||||||
V
|
LE
|
V
|
V
|
LE
|
V
|
C
|
||||||
OBSERVACIONS:
|
||||||||||||
CRONOGRAMA EDUCACIÓ PRIMÀRIA
|
||||||||||||
PROGRAMA
|
PPEV: PPEC:
✓
|
|||||||||||
1r CICLE
|
||||||||||||
MATEMÀT
|
E ART MÚSICA
|
E ART PLÀST
|
C MEDI
|
E FÍSICA
|
REL/A EDUCA
|
|||||||
C
|
LE
|
V
|
V
|
LE
|
C
|
|||||||
2n CICLE
|
||||||||||||
MATEMÀT
|
E ART MÚSICA
|
E ART
PLÀST
|
C MEDI
|
E FÍSICA
|
REL/A EDUCA
|
|||||||
C
|
LE
|
V
|
V
|
LE
|
C
|
|||||||
3n CICLE
|
||||||||||||
MATEMÀT
|
E ART MÚSICA
|
E ART
PLÀST
|
C MEDI
|
E FÍSICA
|
REL/A EDUCA
|
ED. CIUT
|
||||||
C
|
LE
|
V
|
V
|
LE
|
C
|
V
|
||||||
CRONOGRAMA EDUCACIÓ PRIMÀRIA
|
|||||
PROGRAMA
|
PPEV: PPEC: PLU: ✓
|
||||
1r CICLE
|
|||||
MATEMÀT
|
E ART MÚSICA
|
E ART PLÀST
|
C MEDI
|
E FÍSICA
|
REL/A EDUCA
|
LE
(1sessió en valencià)
|
LE
|
V
|
LE
|
LE
|
C
|
PROJECTES
PER A LA MILLORA DEL PROGRAMA PLURILINGÜE DEL CENTRE
|
|||
PROJECTES
|
TEMPORITZACIÓ
|
NIVELLS
IMPLICATS
|
ESPECIFICACIONS
|
01. Plan de fomento de la lectura
|
Tot el curs
|
INF-PRI
|
|
02. Proyectos europeos (especificar)
|
Tot el curs
|
INF-PRI
|
Projecte COMENIUS
|
05. Plan de mejora
|
Tot el curs
|
INF-PRI
|
|
MODIFICACIÓ
DEL CALENDARI D'APLICACIÓ
|
|
CURS
|
NIVELLS
|
1 (2012/2013)
|
EDUCACIÓ INFANTIL 3 ANYS
|
2 (2013/2014)
|
EDUCACIÓ INFANTIL (TOTS ELS NIVELLS) - EDUCACIÓ
PRIMÀRIA (TOTS ELS NIVELLS)
|