Nosaltres / Nosotros / About us



-->
Nosaltres som el CEIP (Centre d'Educació Infantil i Primària) Vil·la Romana. Un col·legi de titularitat pública creat a l'any 2008.

Actualment comptem amb tres edificis, amb una totalitat de 23 unitats entre infantil i primària i al voltant de 500 alumnes. L'edifici principal es va inaugurar a l'any 2010 i té una biblioteca completa, una sala d'informàtica, aula de música, aula d’anglès i aula d'audiovisuals, a més a més d'un gimnàs complet amb tres pistes de pilota valenciana. Educació Infantil té un edifici propi separat del d'Educació Primària, i també comptem amb un aulari de prefabricades.

Tenim tres línies lingüístiques d'ensenyament: valencià, castellà i anglès. Estem entre els sis col·legis de la Comunitat que tenen un programa experimental plurilíngüe.

Dins dels trets propis del centre destaquem la innovació, per tant el centre participa en diversos programes Comenius amb coordinació amb altres centres de la Comunitat Europea.

Com a servicis complementaris, el centre té: Escola Matinera, abans del començament de les classes, menjador i activitats extraescolars de vesprada. A més a més, el centre dóna la possibilitat d'utilitzar l'uniforme per a tot l'alumnat.

Valorem la participació activa de les dues Associacions de Mares i Pares del centre i de tota la comunitat escolar. Disposem d'una bústia que està a l’abast de tots a consergeria per recollir suggeriments i propostes de millora.
També ens preocupa la formació de pares, ja siga a partir de les Escoles organitzades per l'AMPA o del Taller de Pares i Mestres organitzats per l'Equip Directiu i els mestres del centre.

***

Nosotros somos el CEIP (Centro de Educación Infantil y Primaria) Vil·la Romana. Un colegio de titularidad pública creado en el año 2008.

Actualmente contamos con tres edificios, con una totalidad de 23 unidades entre Infantil y Primaria y alrededor de 500 alumnos. El edificio principal se creó el año 2010 y cuenta con una biblioteca completa, una sala de informática, un aula de música, un aula de inglés y un aula de audiovisuales, además de un gimnasio completo con tres pistas de pelota valenciana. Educación Infantil tiene un edificio propio separado del de Educación Primaria, y también contamos con un aulario de prefabricadas.

Tenemos tres líneas lingüísticas de enseñanza: valenciano, castellano e inglés. Estamos entre los seis colegios de la Comunidad Valenciana que tienen un programa experimental plurilíngüe

Dentro de los rasgos propios del centro destacamos la innovación, por lo que el centro participa en diversos programas Comenius en coordinación con otros centros de la Comunidad Europea.

Como servicios complementarios, el centro tiene: Escuela Matinal, antes del comienzo de las clases, comedor y actividades extraescolares por la tarde. Además, el centro da la posibilidad de utilizar el uniforme para todo el alumnado.

Valoramos la participación activa de las dos Asociaciones de Madres y Padres del centro, así como de toda la comunidad escolar. Disponemos de un buzón que está al alcance de todos en conserjería para recoger sugerencias y propuestas de mejora.
También nos preocupa la formación de padres, ya sea a partir de escuelas organizadas por el AMPA o del Taller de Padres y Maestros organizados por el Equipo Directivo y los maestros del centro.

***

This is CEIP Vil·la Romana, a public school created in 2008. Nowadays we have three buildings, and 23 groups of students from Nursery and Primary Education and around 500 students. The main building was created in 2010 and has a complete library, an ICT classroom, a Music classroom, a Language laboratory and a multi-functional classroom, apart from a complete gym with three Pilota Valenciana courts.
We have three language learning paths, teaching the non-linguistic subjects in three possible languages: Valencian, Spanish and English. There are only six public schools in the Valencian Community that have this kind of learning and teaching program.

Two of our main values are innovation and opening to Europe, so we are taking part in some Comenius programs in coordination with other European Community countries.

As extra-services, the school offers an Early School before lessons start in the morning, canteen and extra-curricular activities during the afternoon. Furthermore, students can wear uniform.

As some of our strong points complementary to the daily teaching practice is the active participation of the parents associations, the opening attitude of the head teacher to suggestions of improvement and the parents foundation through Parents School (organized by the parents association) and Parents and  Teacher workshops (organized by teachers).


EXTRACTE DEL PROJECTE LINGÜÍSTIC DE CENTRE

ÚS I PRESÈNCIA DEL VALENCIÀ. OBJECTIUS
ÀMBIT
OBJECTIUS

Orientar les actuacions per a fer del valencià l’eina de cohesió i integració entre totes les persones del centre

Dinamitzar l’ús del valencià en tots els àmbits de convivència i de comunicació quotidiana al centre educatiu.

Fer del centre un referent d’ús del valencià en els àmbits administratiu, de gestió i planificació educativa i d’interacció amb l’entorn.
1-Ámbito administrativo
Utilitzar el valencià oralment i per escrit en tot allò relacionat amb l'administració educativa i el propi centre.
2-Ámbito de gestión y planificación pedagògica
Utilitzar el valencià oralment i per escrit en tot allò relacionat amb la planificació i gestió pedagògica..
3-Ámbito de interrelación com el entorno familiar del centro
Ús oral i escrit del valencià en situacions de relació entre la societat i el centre.
3-Ámbito de interrelación com el entorno familiar del centro
Aplicar estratègies i mesures organitzatives adequades per tal d’aconseguir una acollida i atenció de qualitat a les famílies nouvingudes.
3-Ámbito de interrelación com el entorno familiar del centro
Fomentar la participació i implicació de les famílies en els processos d’aprenentatge i ensenyament..
3-Ámbito de interrelación com el entorno familiar del centro
Fomentar actituds de respecte envers totes les llengües i els seus parlants.


CRONOGRAMA EDUCACIÓ INFANTIL (PPEV)
NIVELL
LECTOESCRIPTURA
ÀMBIT
CASTELLÀ
ANGLÉS
3 años
1-Valenciano
En valenciano, el resto del tiempo en que se imparten los diferentes ámbitos de experiencia.

3sessions
4 años
1-Valenciano
En valenciano, el resto del tiempo en que se imparten los diferentes ámbitos de experiencia.

3sessions
5 años
1-Valenciano
En valenciano, el resto del tiempo en que se imparten los diferentes ámbitos de experiencia.

3sessions

CRONOGRAMA EDUCACIÓ INFANTIL (PPEC)
NIVELL
LECTOESCRIPTURA
ÀMBIT
VALENCIÀ
ANGLÉS
3 años
Castellano
En castellano, un mínimo de 5h. del tiempo dedicado a impartir los diferentes ámbitos de experiencia.
3sessions
3sessions
4 años
Castellano
En castellano, un mínimo de 5h. del tiempo dedicado a impartir los diferentes ámbitos de experiencia.
3sessions
3sessions
5 años
Castellano
En castellano, un mínimo de 5h. del tiempo dedicado a impartir los diferentes ámbitos de experiencia.
3sessions
3sessions

CRONOGRAMA EDUCACIÓ PRIMÀRIA
PROGRAMA
PPEV:         PPEC:
1r CICLE
MATEMÀT
E ART MÚSICA
E ART PLÀST
C MEDI
E FÍSICA
REL/A EDUCA
V
LE
V
V
LE
C
2n CICLE
MATEMÀT
E ART MÚSICA
E ART PLÀST
C MEDI
E FÍSICA
REL/A EDUCA
V
LE
V
V
LE
C
3n CICLE

MATEMÀT
E ART MÚSICA
E ART PLÀST
C MEDI
E FÍSICA
REL/A EDUCA
ED. CIUT

V
LE
V
V
LE
V
C

OBSERVACIONS:















CRONOGRAMA EDUCACIÓ PRIMÀRIA
PROGRAMA
PPEV:            PPEC:
1r CICLE
MATEMÀT
E ART MÚSICA
E ART PLÀST
C MEDI
E FÍSICA
REL/A EDUCA
C
LE
V
V
LE
C
2n CICLE
MATEMÀT
E ART MÚSICA
E ART PLÀST
C MEDI
E FÍSICA
REL/A EDUCA
C
LE
V
V
LE
C
3n CICLE

MATEMÀT
E ART MÚSICA
E ART PLÀST
C MEDI
E FÍSICA
REL/A EDUCA
ED. CIUT

C
LE
V
V
LE
C
V
















CRONOGRAMA EDUCACIÓ PRIMÀRIA
PROGRAMA
PPEV:            PPEC:            PLU:
1r CICLE
MATEMÀT
E ART MÚSICA
E ART PLÀST
C MEDI
E FÍSICA
REL/A EDUCA
LE
(1sessió en valencià)
LE
V
LE
LE
C


PROJECTES PER A LA MILLORA DEL PROGRAMA PLURILINGÜE DEL CENTRE
PROJECTES
TEMPORITZACIÓ
NIVELLS IMPLICATS
ESPECIFICACIONS
01. Plan de fomento de la lectura
Tot el curs
INF-PRI

02. Proyectos europeos (especificar)
Tot el curs
INF-PRI
Projecte COMENIUS
05. Plan de mejora
Tot el curs
INF-PRI



MODIFICACIÓ DEL CALENDARI D'APLICACIÓ
CURS
NIVELLS
1 (2012/2013)
EDUCACIÓ INFANTIL 3 ANYS
2 (2013/2014)
EDUCACIÓ INFANTIL (TOTS ELS NIVELLS) - EDUCACIÓ PRIMÀRIA (TOTS ELS NIVELLS)